Opravy 2014

04.06.2014 00:00

edit 15.8.2014: výjezd do Zlína.

Jak jsem vyrážel směr Zlín, kousek od domu najednou nešlo zatáčet. Tak jsem zacouval zpátky a koukl pod haubnu - u pumpy osprchovaný blatník od oleje - ani 2 svorky neudržely ten tlak v hadici. Tak jsem to rychle umyl a vzpomněl jsem si, že přes křižovatku by mi mohli tu tlakovou hadici u Mátla-Buly zapertlovat profesionálně. Mám tam známý, tak to bylo na počkání hotový. Nasazeno, vyzkoušeno, vše OK:

No a když už jsem vyrazil, najednou slejvák, že stěrače nestíhaly. Zajel jsem k pumpě doplnit nádrž a přitom jsem nakouk na vak pod plátěnou střechou, byl skoro plný vody (ta střecha málo těsní), tak jsem se zas vrátil a udělal si na něj drenáž. Koupil jsem ventilek z náklaďáka, část jsem uřízl, aby tam zůstal jen kousek nátrubku, a po doplnění o gumové těsnění to nainstaloval doprostřed toho vaku. V kufru jsem naproti tomu vývodu udělal díru, kterou jsem prostrčil hadičku, nasazenou na ten nátrubek. Vylil jsem pak zkušebně do vaku půl kyble vody, za chvíli byl prázdný, voda odtekla místo do kufru či pod zadní sedadla pod auto. Na obrázku odtok shora ve vaku: 

na druhém obrázku jak ten odtok vypadá v kufru:

edit 8.8.2014: Po návratu z Konopáče se v prostoru motoru začaly ozývat nepříjemné chrastivé zvuky.

Vzal jsem si na pomoc kluky Chrysleráky, a společně jsme odhalili zdroj tohoto chrastění - pumpa serva řízení. Objednal jsem originál z USA, po dvou týdnech byla doma. Problém nastal při přehození řemenice - tímto veřejně děkuji Fandakovi za nezištnou a rychlou pomoc s přelisováním řemenice na servu, a taky Pitrsovi, který se promptně nabídnul s pomocí jako první. Je vidět, že na US fóru jsou lidičky, co dokážou rychle a nezištně pomoci. Akorát to mělo ještě dohru, viz výše.

edit 1.8.2014: objednal jsem si z USA set filtru s těsněním na automat, koupil Dexron a vyměnil olej v automatu z preventivních důvodů. Taky jsem ještě jednou shodil střechu a nainstaloval podstřešní vak, do kterého se skládací střecha zasouvá. Ještě jsem tu hadru naimpregnoval.

edit 10.7.2014: po testacích jsem si vyřídil i CZ registraci Elda jako historického vozidla.

edit 7.6.2014: byli jsme na Konopáči, pár fotek v galerii.

Zpět k opravám - s novými poloosami vypomohli kluci od Chrysleru v Sobotovicích, už jsou tam.

18.05.2014 15:51

Letos mám od plotů pohov takže se můžu konečně zase věnovat Eldu. Jen škoda že nebylo moc teplých dnů kdy by se dalo víc dělat, už by to vypadalo o mnoho lépe. Nicméně Eldo je v pořádku, akorát kosmeticky bude třeba doladit. Hlavně že jsem přišel na to, co s tou střechou - naštval jsem se, že se to chová po natažení jak chce a rozhodl jsem se střechu komplet z auta vymontovat. A ejhle, stačilo sundat 8 šroubů a odpojit náhon z motoru, a ve sklopeném stavu se celá střecha dala vytáhnout ven (akorát jsem se nechutně nadřel, má to dost kilo a byl jsem na to sám). Hlavní je ale to knowhow, a kdo má podobnýho US convertible veterána a chtěl by se pustit do výměny plátěný střechy je dobrá zpráva, že to jde, jen je třeba to vytáhnout celý a hlavně ve dvou s pomocníkem! Pak po vytažení se to napojí na motorek, roztáhne a už poměrně snadno nasponkuje na nosníky, aby to sedělo. To znamená, že jsem nejdřív ten rozříznutý spodní nosník zase svařil a opravil do původního stavu.

Při té manipulaci jsem ještě našel jednu díru v podběhu, takže jsem zavařil i tu, a interiér je tím pádem bez děr. Teď to zase dávám dohromady, absolvoval jsem kontrolu v odborné dílně u Chrysleráků a ještě mne čeká výměna poloos kvůli dvěma špatným manžetám, které mám už nachystané z loňska.

Takže s meziroční pauzou zase na LCW !!! Chystám z LCW dát do galerie nějaké fotky.

Během léta chci začít řešit ty "kosmetické" záležitosti, tzn. doladit poškozené části interiéru. Lak a chromy bude větší oříšek, ty už asi letos nestihnu.